Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Análisis evolutivo de la coordinación visomotora y sus relaciones con inteligencia, estilo cognitivo y atención = Developmental analysis of visualmotor coordination and its relationship to intelligence, cognitive style and attention

URI:
http://hdl.handle.net/11162/76637
Full text:
http://www2.uned.es/reop/
View/Open
12-21 - Maria Soledad Cruz.pdf (14.46Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Garaigordobil Landazabal, María Teresa; Maganto, Carmen; Cruz, M.S.
Date:
2001
Published in:
Revista española de orientación y psicopedagogía. 2001, v. 12, n. 21; p. 73-88
Abstract:

Se analizan los cambios evolutivos en la coordinación visomotora y se estudian las relaciones entre esta variable y otras variables cogntivias como la inteligencia, la atención y el estilo cognitivo. La muestra es de 436 sujetos de 4 a 8.5 años. Los resultados indican que las variables tienen un carácter evolutivo manifestándose un mejor rendimiento conforme incrementa la edad.

Se analizan los cambios evolutivos en la coordinación visomotora y se estudian las relaciones entre esta variable y otras variables cogntivias como la inteligencia, la atención y el estilo cognitivo. La muestra es de 436 sujetos de 4 a 8.5 años. Los resultados indican que las variables tienen un carácter evolutivo manifestándose un mejor rendimiento conforme incrementa la edad.

Leer menos
Materias (TEE):
coordinación senso-motriz; inteligencia; medida de la inteligencia; estilo cognitivo; atención
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.