Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

PISA, un nuevo escenario en la política educativa mundial

URI:
http://hdl.handle.net/11162/80612
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Torres Sánchez, María Mónica; Luzón Trujillo, Antonio; Pereyra-García Castro, Miguel Anastasio
Date:
2010
Published in:
Organización y gestión educativa : revista del Forum Europeo de Administradores de la Educación. 2010, n. 6 ; p. 11-17
Abstract:

Se ofrece una introducción al origen y relevancia del informe PISA (Programme for International Student Assesment), estudio de educación comparada que evalúa cada 3 años a los estudiantes de 15 años en su centro educativo, a partir de la evaluación de tres competencias clave: comprensión lectora, competencia matemática y competencia científica. En el informe difundido en 2009 participan 65 países, de los que la mitad no pertenecen a la OCDE.

Se ofrece una introducción al origen y relevancia del informe PISA (Programme for International Student Assesment), estudio de educación comparada que evalúa cada 3 años a los estudiantes de 15 años en su centro educativo, a partir de la evaluación de tres competencias clave: comprensión lectora, competencia matemática y competencia científica. En el informe difundido en 2009 participan 65 países, de los que la mitad no pertenecen a la OCDE.

Leer menos
Materias (TEE):
nivel de conocimientos; informe; evaluación; destrezas básicas; nivel de enseñanza; política de la educación; rendimiento comparado; educación comparada; aprendizaje; calidad de la enseñanza; OCDE
Otras Materias:
Informe PISA; Asociación Internacional para la Evaluación de la Educación (IEA)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.