Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Influencia de las tecnologías de la información y comunicación en la educación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/29573
View/Open
00920123017608.pdf (1.303Mb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fajardo Bullón, Fernando
Date:
2010
Published in:
La didáctica de las Ciencias Sociales y las competencias básicas. 2010 ; p. 9-17
Abstract:

Se analiza lo que supone para la educación la incorporación del uso de las tecnologías de la información y la comunicación y sus ventajas e inconvenientes. Además, se señala la necesidad de adaptarse a la realidad educativa que se deriva de la implantación de estas tecnologías y se establecen los roles que deben asumir los profesores ante el nuevo paradigma pedagógico.

Se analiza lo que supone para la educación la incorporación del uso de las tecnologías de la información y la comunicación y sus ventajas e inconvenientes. Además, se señala la necesidad de adaptarse a la realidad educativa que se deriva de la implantación de estas tecnologías y se establecen los roles que deben asumir los profesores ante el nuevo paradigma pedagógico.

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; tecnología de la información; tecnología de la educación; aprendizaje social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.