Gai eragileen erabilera ikasmaterial digitalak sortzeko : ahozko historiak ikasgelan
Texto completo:
https://ojs.ehu.eus/index.php/Ta ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2022Publicado en:
Tantak. 2022, n. 34 ; p. 121-146Resumen:
Eskola bere inguruko komunitatearekin lotu nahian, ahozko historietan oinarritutako ikasmaterialak sortu dira. Horretarako, Paulo Freirek proposatutako gai eragileak berrinterpretatu dira, egoera berrietara ekartzeko. Freirek komunitate bateko hitz eta gai eragileak abiapuntutzat hartzea proposatu zuen, hezkuntza prozesuak askatzaileak izan zitezen, kultur inbasioa deitu zuena murrizteko eta subjektuei hitza emateko. Ideia hori hartuta, Donostiako Altza auzoan egindako 106 banakako elkarrizketa analizatu dira eta 30 gai eragile posible identifikatu dira, altzatarrentzat zentzu komunitarioa eta bizikidetzazkoa dutenak, eta horietatik, hainbat talde-bilera informalen ostean, eta ikuspegi kurrikularrarekin eta dokumentalarekin kontrastatuta, 17 ikas-unitate digital sortu dira. Ikasmaterial hauek autoestimu komunitarioa sustatzea dute helburu, ikasleek dituzten aurrezagutzetatik eta ahozko historietatik abiatuz ezagutzak landuz, pentsamendu kritikoa bultzatuz eta komunikazio-zubi belaunaldiartekoak eraikiz.
Eskola bere inguruko komunitatearekin lotu nahian, ahozko historietan oinarritutako ikasmaterialak sortu dira. Horretarako, Paulo Freirek proposatutako gai eragileak berrinterpretatu dira, egoera berrietara ekartzeko. Freirek komunitate bateko hitz eta gai eragileak abiapuntutzat hartzea proposatu zuen, hezkuntza prozesuak askatzaileak izan zitezen, kultur inbasioa deitu zuena murrizteko eta subjektuei hitza emateko. Ideia hori hartuta, Donostiako Altza auzoan egindako 106 banakako elkarrizketa analizatu dira eta 30 gai eragile posible identifikatu dira, altzatarrentzat zentzu komunitarioa eta bizikidetzazkoa dutenak, eta horietatik, hainbat talde-bilera informalen ostean, eta ikuspegi kurrikularrarekin eta dokumentalarekin kontrastatuta, 17 ikas-unitate digital sortu dira. Ikasmaterial hauek autoestimu komunitarioa sustatzea dute helburu, ikasleek dituzten aurrezagutzetatik eta ahozko historietatik abiatuz ezagutzak landuz, pentsamendu kritikoa bultzatuz eta komunikazio-zubi belaunaldiartekoak eraikiz.
Leer menosCon el objetivo de conectar la escuela con la comunidad de su entorno, se crean materiales didácticos basados en historias orales. Para ello, se toma como referente a Paulo Freire, quien propuso tomar como punto de partida las voces y temas tractores de una comunidad para que los procesos educativos fueran liberadores y así reducir lo que llamó invasión cultural. Se realizan 106 entrevistas en el barrio donostiarra de Alza. Después se identifican 30 posibles temas tractores, con sentido comunitario y de convivencia para los vecinos, de los que, tras varias reuniones y en contraste con el enfoque curricular y documental, se crean 17 unidades didácticas digitales. Estos materiales tienen como objetivo fomentar la autoestima comunitaria, trabajando los conocimientos a partir de las experiencias y de las historias orales del alumnado, fomentando el pensamiento crítico y construyendo puentes intergeneracionales de comunicación.
Con el objetivo de conectar la escuela con la comunidad de su entorno, se crean materiales didácticos basados en historias orales. Para ello, se toma como referente a Paulo Freire, quien propuso tomar como punto de partida las voces y temas tractores de una comunidad para que los procesos educativos fueran liberadores y así reducir lo que llamó invasión cultural. Se realizan 106 entrevistas en el barrio donostiarra de Alza. Después se identifican 30 posibles temas tractores, con sentido comunitario y de convivencia para los vecinos, de los que, tras varias reuniones y en contraste con el enfoque curricular y documental, se crean 17 unidades didácticas digitales. Estos materiales tienen como objetivo fomentar la autoestima comunitaria, trabajando los conocimientos a partir de las experiencias y de las historias orales del alumnado, fomentando el pensamiento crítico y construyendo puentes intergeneracionales de comunicación.
Leer menos