@article{11162/262134, year = {2022}, url = {https://ojs.ehu.eus/index.php/Tantak/article/view/23740/22332}, url = {https://hdl.handle.net/11162/262134}, abstract = {Eskola bere inguruko komunitatearekin lotu nahian, ahozko historietan oinarritutako ikasmaterialak sortu dira. Horretarako, Paulo Freirek proposatutako gai eragileak berrinterpretatu dira, egoera berrietara ekartzeko. Freirek komunitate bateko hitz eta gai eragileak abiapuntutzat hartzea proposatu zuen, hezkuntza prozesuak askatzaileak izan zitezen, kultur inbasioa deitu zuena murrizteko eta subjektuei hitza emateko. Ideia hori hartuta, Donostiako Altza auzoan egindako 106 banakako elkarrizketa analizatu dira eta 30 gai eragile posible identifikatu dira, altzatarrentzat zentzu komunitarioa eta bizikidetzazkoa dutenak, eta horietatik, hainbat talde-bilera informalen ostean, eta ikuspegi kurrikularrarekin eta dokumentalarekin kontrastatuta, 17 ikas-unitate digital sortu dira. Ikasmaterial hauek autoestimu komunitarioa sustatzea dute helburu, ikasleek dituzten aurrezagutzetatik eta ahozko historietatik abiatuz ezagutzak landuz, pentsamendu kritikoa bultzatuz eta komunikazio-zubi belaunaldiartekoak eraikiz.}, abstract = {Con el objetivo de conectar la escuela con la comunidad de su entorno, se crean materiales didácticos basados en historias orales. Para ello, se toma como referente a Paulo Freire, quien propuso tomar como punto de partida las voces y temas tractores de una comunidad para que los procesos educativos fueran liberadores y así reducir lo que llamó invasión cultural. Se realizan 106 entrevistas en el barrio donostiarra de Alza. Después se identifican 30 posibles temas tractores, con sentido comunitario y de convivencia para los vecinos, de los que, tras varias reuniones y en contraste con el enfoque curricular y documental, se crean 17 unidades didácticas digitales. Estos materiales tienen como objetivo fomentar la autoestima comunitaria, trabajando los conocimientos a partir de las experiencias y de las historias orales del alumnado, fomentando el pensamiento crítico y construyendo puentes intergeneracionales de comunicación.}, booktitle = {Tantak. 2022, n. 34 ; p. 121-146}, keywords = {enseñanza primaria}, keywords = {País Vasco}, keywords = {actividades escolares}, keywords = {pedagogía experimental}, keywords = {relación escuela-comunidad}, keywords = {ejercicio oral}, keywords = {elaboración de medios de enseñanza}, keywords = {participación de los estudiantes}, title = {Gai eragileen erabilera ikasmaterial digitalak sortzeko : ahozko historiak ikasgelan}, doi = {10.1387/tantak.23740}, author = {Delgado de Frutos, Nahia and Losada Iglesias, Daniel and Ezeiza Ramos, Ainhoa}, }