Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Mobile learning, realidad aumentada y geolocalización : la ciudad y el patrimonio como ejes transversales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/191331
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
González Sanz, Myriam
Date:
2019
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2019, n. 95, abril-junio ; p. 64-69
Abstract:

Se defiende la integración de los dispositivos móviles en la práctica educativa y como estos puede ser un vehículo para la renovación metodológica. Son incorporados mediante proyectos de "m-learning", realidad aumentada y geolocalización en torno a la ciudad y el patrimonio, impulsando el papel activo del alumnado, generando un aprendizaje significativo y contextualizado.

Se defiende la integración de los dispositivos móviles en la práctica educativa y como estos puede ser un vehículo para la renovación metodológica. Son incorporados mediante proyectos de "m-learning", realidad aumentada y geolocalización en torno a la ciudad y el patrimonio, impulsando el papel activo del alumnado, generando un aprendizaje significativo y contextualizado.

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; patrimonio cultural; medios de enseñanza; tecnología de la información; ciudad
Otras Materias:
dispositivo móvil; realidad aumentada
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.