Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Desarrollo del modelo Flipped classroom en bachillerato

URI:
http://hdl.handle.net/11162/190763
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
González Martínez, Carlos
Date:
2018
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2018, n. 90, enero-marzo ; p. 15-21
Abstract:

Se presenta el modelo flipped classroom, modelo inverso, analizándolo a partir de su aplicación en el aula. Se parte de los motivos que llevaron a dar la vuelta a la clase y se presentan los elementos básico de sus desarrollo en un grupo de 1.º de bachillerato. Talas claves se centran en la elaboración de vídeos, el uso de Edpuzzle y el trabajo en el aula, sin duda el elemento clave del flipped learning.

Se presenta el modelo flipped classroom, modelo inverso, analizándolo a partir de su aplicación en el aula. Se parte de los motivos que llevaron a dar la vuelta a la clase y se presentan los elementos básico de sus desarrollo en un grupo de 1.º de bachillerato. Talas claves se centran en la elaboración de vídeos, el uso de Edpuzzle y el trabajo en el aula, sin duda el elemento clave del flipped learning.

Leer menos
Materias (TEE):
método de enseñanza; nuevas tecnologías; innovación pedagógica; uso didáctico del ordenador; historia
Otras Materias:
bachillerato
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.