Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Valor ético de la diferencia para interpretar la comprensión en matemáticas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/189083
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Quintanilla Batallanos, Verónica Aurora; Gallardo Romero, Jesús
Date:
2019
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2019, n. 84 ; p. 23-31
Abstract:

Se defiende el potencial que posee la diferencia en la actividad matemática de los estudiantes para interpretar y desarrollar la comprensión desde una perspectiva ética. A través de dos episodios que transcurren en un contexto algebraico con alumnado de 3.º de ESO, se muestra cómo utilizar esta diferencia para vislumbrar, transformar y mejorar la ética que regula la práctica interpretativa en el aula.

Se defiende el potencial que posee la diferencia en la actividad matemática de los estudiantes para interpretar y desarrollar la comprensión desde una perspectiva ética. A través de dos episodios que transcurren en un contexto algebraico con alumnado de 3.º de ESO, se muestra cómo utilizar esta diferencia para vislumbrar, transformar y mejorar la ética que regula la práctica interpretativa en el aula.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; ética; solución de problemas; comprensión; igualdad de oportunidades; participación de los estudiantes
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.