Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Recursos lúdicos para comprender secuencias y patrones

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187941
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mendoza Torren, Luz Marlene
Date:
2016
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2016, n. 74 ; p. 34-40
Abstract:

Se describe una propuesta estratégica para intervenir en los procesos de comprensión. A partir de un diagnóstico, se selecciona y precisa un conjunto de recursos y situaciones del contexto que pueden ayudar a mejorar la representación y comprensión de patrones matemáticos en los estudiantes de segundo grado de Educación secundaria y de sexto ciclo de Educación Básica Regular de la institución educativa pública Simón Bolívar de Cusco (Perú).

Se describe una propuesta estratégica para intervenir en los procesos de comprensión. A partir de un diagnóstico, se selecciona y precisa un conjunto de recursos y situaciones del contexto que pueden ayudar a mejorar la representación y comprensión de patrones matemáticos en los estudiantes de segundo grado de Educación secundaria y de sexto ciclo de Educación Básica Regular de la institución educativa pública Simón Bolívar de Cusco (Perú).

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; medios de enseñanza; juego educativo
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.