Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Using a beginning history teacher¿s consideration of students¿ prior knowledge in a single lesson case study to reframe discussion of historical knowledge

URI:
http://hdl.handle.net/11162/141524
View/Open
1492373578.pdf (244.4Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
McCrory, Catherine
Date:
2017
Published in:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. 2017, v. 20(2), n. 57, abril ; p. 29-44
Abstract:

Utilizando la filosofía del inferencialismo (Brandom, 2000), se explora el enfoque de los profesores para el desarrollo conceptual de los estudiantes, argumentando que preguntar qué significa un concepto ofrece nuevas formas de enmarcar tanto el diseño instruccional como las explicaciones de la variación en el aprendizaje del estudiante. A través de una estrategia de investigación inductiva en una sola lección enseñada por un estudiante-maestro, se muestra cómo la teoría semántica puede ayudar a los educadores a discernir y aprovechar la construcción de conocimiento de los estudiantes.

Utilizando la filosofía del inferencialismo (Brandom, 2000), se explora el enfoque de los profesores para el desarrollo conceptual de los estudiantes, argumentando que preguntar qué significa un concepto ofrece nuevas formas de enmarcar tanto el diseño instruccional como las explicaciones de la variación en el aprendizaje del estudiante. A través de una estrategia de investigación inductiva en una sola lección enseñada por un estudiante-maestro, se muestra cómo la teoría semántica puede ayudar a los educadores a discernir y aprovechar la construcción de conocimiento de los estudiantes.

Leer menos
Materias (TEE):
historia de la educación; formación de profesores; formación inicial
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.