Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La biblioteca escolar com a centre d'aprenentatge a l'educació secundària : l'experiència de l'Escola Tècnica Professional del Clot

URI:
http://hdl.handle.net/11162/105786
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Durban Roca, Glòria
Date:
2008
Published in:
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura. 2008, n. 46, julio-agosto-septiembre ; p. 59-67
Abstract:

Se presenta un ejemplo de articulación de la biblioteca escolar como herramienta educativa hacia el desarrollo de prácticas lectoras y habilidades intelectuales mediante diversas vías de actuación: la apropiación de contenidos de las diferentes áreas por medio de recursos informativos que implican leer y escribir, el desarrollo de la competencia informacional para aprender a investigar e informarse.

Se presenta un ejemplo de articulación de la biblioteca escolar como herramienta educativa hacia el desarrollo de prácticas lectoras y habilidades intelectuales mediante diversas vías de actuación: la apropiación de contenidos de las diferentes áreas por medio de recursos informativos que implican leer y escribir, el desarrollo de la competencia informacional para aprender a investigar e informarse.

Leer menos
Materias (TEE):
biblioteca escolar; lectura; escritura; medios de enseñanza; aprendizaje; habilidades de información
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.