Anàlisi del perfil del formador de formadors des de la perspectiva practicoreflexiva a les Illes Balears
Texto completo:
http://irie.uib.cat/files/report ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
InformeEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2013Resumen:
La finalitat de la recerca fou elaborar el mapa competencial del formador de formadors per tal d¿optimitzar-ne el desenvolupament professional en el marc de les Illes Balears. D¿acord amb això, la recerca va dedicar els seus recursos a identificar les qualitats personals i les competències de referència dels formadors de formadors. Per tal d¿establir l¿estat de la qüestió del tema d¿estudi, a partir de la realització d¿una anàlisi documental, es presenta la situació actual del concepte de competència, de formador practicoreflexiu i es fa una aproximació a les principals aportacions sobre les competències dels formadors. La recerca que presentam és de tipus qualitatiu i s¿ha basat en la metodologia fenomenogràfica a partir de la realització de cinc grups de discussió, que comptaren amb la participació de trenta-tres informadors clau de diversos àmbits de la temàtica d¿estudi. Per realitzar l¿anàlisi interpretativa s¿utilitzà el mètode de comparació constant, que va permetre classificar i analitzar la informació aportada pels experts. A partir d¿aquesta informació es va establir un mapa de vuit qualitats personals i nou unitats de competència dels formadors de formadors, que dibuixen un professional amb un perfil d¿acompanyament del procés de canvi i de reflexió sobre la seva pràctica. Aquest mapa competencial, sens dubte ha d¿esdevenir un element clau per a la millora d¿aquest professional a curt termini.
La finalitat de la recerca fou elaborar el mapa competencial del formador de formadors per tal d¿optimitzar-ne el desenvolupament professional en el marc de les Illes Balears. D¿acord amb això, la recerca va dedicar els seus recursos a identificar les qualitats personals i les competències de referència dels formadors de formadors. Per tal d¿establir l¿estat de la qüestió del tema d¿estudi, a partir de la realització d¿una anàlisi documental, es presenta la situació actual del concepte de competència, de formador practicoreflexiu i es fa una aproximació a les principals aportacions sobre les competències dels formadors. La recerca que presentam és de tipus qualitatiu i s¿ha basat en la metodologia fenomenogràfica a partir de la realització de cinc grups de discussió, que comptaren amb la participació de trenta-tres informadors clau de diversos àmbits de la temàtica d¿estudi. Per realitzar l¿anàlisi interpretativa s¿utilitzà el mètode de comparació constant, que va permetre classificar i analitzar la informació aportada pels experts. A partir d¿aquesta informació es va establir un mapa de vuit qualitats personals i nou unitats de competència dels formadors de formadors, que dibuixen un professional amb un perfil d¿acompanyament del procés de canvi i de reflexió sobre la seva pràctica. Aquest mapa competencial, sens dubte ha d¿esdevenir un element clau per a la millora d¿aquest professional a curt termini.
Leer menos