Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Disfunción ejecutiva en el trastorno específico del lenguaje

URI:
http://hdl.handle.net/11162/97415
Full text:
http://www.elsevier.es/es-revist ...
Education Level:
Educación Primaria
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Quintero Fuentes, Itziar; Hernández Expósito, Sergio; Verche Borges, Emilio; Acosta Rodríguez, Víctor Manuel; Hernández, Ariana
Date:
2013
Published in:
Revista de logopedia, foniatría y audiología. 2013, v. 33, n. 4, octubre-diciembre ; p. 172-178
Abstract:

Estudio que evalúa el rendimiento neuropsicológico en funciones ejecutivas de una muestra de 31 niños diagnosticados de trastorno específico del lenguaje (TEL) y 19 niños control. El protocolo incluyó pruebas destinadas a evaluar: memoria de trabajo verbal y visoespacial; planificación; fluidez verbal y de diseño, inhibición y alternancias. Los resultados obtenidos evidencian que el grupo TEL presenta un rendimiento inferior en todas las variables

Estudio que evalúa el rendimiento neuropsicológico en funciones ejecutivas de una muestra de 31 niños diagnosticados de trastorno específico del lenguaje (TEL) y 19 niños control. El protocolo incluyó pruebas destinadas a evaluar: memoria de trabajo verbal y visoespacial; planificación; fluidez verbal y de diseño, inhibición y alternancias. Los resultados obtenidos evidencian que el grupo TEL presenta un rendimiento inferior en todas las variables

Leer menos
Materias (TEE):
desarrollo del lenguaje; diagnóstico; neurología; psicología
Otras Materias:
Trastorno Específico del Lenguaje (TEL)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.