Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Principales aportaciones de INCLUD-ED para una educación de calidad

URI:
http://hdl.handle.net/11162/97288
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gómez González, Aitor; Soler Gallart, Marta
Date:
2012
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2012, n. 429, diciembre ; p. 78-80
Abstract:

INCLUD-ED es una investigación sobre educación escolar desarrollada con fondos de la Unión Europea. A lo largo de cinco años ha analizado los motivos que conducen al elevado fracaso y abandono escolar en Europa. También ha ofrecido soluciones basadas en evidencias empíricas que permiten su superación. Se resumen las principales recomendaciones dirigidas al profesorado y directores de los centros.

INCLUD-ED es una investigación sobre educación escolar desarrollada con fondos de la Unión Europea. A lo largo de cinco años ha analizado los motivos que conducen al elevado fracaso y abandono escolar en Europa. También ha ofrecido soluciones basadas en evidencias empíricas que permiten su superación. Se resumen las principales recomendaciones dirigidas al profesorado y directores de los centros.

Leer menos
Materias (TEE):
investigación educativa; Europa; fracaso escolar; abandono de estudios; participación; relación escuela-comunidad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.