Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Les wikis : espaces de l' intelligence collective

URI:
http://hdl.handle.net/11162/91133
View/Open
00820113000279.pdf (34.50Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Delacroix, Jérôme
Date:
2007
Published in:
RED : revista de educación a distancia. 2007, año V, n.17, Mayo ; 4 p.
Abstract:

Desde que en 2005 Tim O'Reilly la definiera, se ha dado en llamar Web 2.0 a una nueva manera de enfocar el uso del ciberespacio por los internautas caracterizada por tratar de construir una Red más social, más participativa, que busca usuarios activos que colaboren y enriquezcan los sitios Web. Esta nueva etapa, iniciada hace unos tres o cuatro años a lo sumo, no se define por el empleo de tecnologías especialmente novedosas, y las aplicaciones más representativas de este singular momento son los blogs y los wikis.

Desde que en 2005 Tim O'Reilly la definiera, se ha dado en llamar Web 2.0 a una nueva manera de enfocar el uso del ciberespacio por los internautas caracterizada por tratar de construir una Red más social, más participativa, que busca usuarios activos que colaboren y enriquezcan los sitios Web. Esta nueva etapa, iniciada hace unos tres o cuatro años a lo sumo, no se define por el empleo de tecnologías especialmente novedosas, y las aplicaciones más representativas de este singular momento son los blogs y los wikis.

Leer menos
Materias (TEE):
acceso a la educación; nuevas tecnologías; tecnología de la información; ocio
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.