Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

De lo visible a lo invisible : vivencias docentes en la incorporación de un videojuego de estrategia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/86537
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Garrido Navas, José Ángel; Mujica Appiani, Evelyn Angélica; Ríos, Eva; Aguilera, Carolina; Fernández, Maritza
Date:
2008
Published in:
Aula de innovación educativa. 2008, n. 176, noviembre ; p. 25-28
Abstract:

Atención necesaria a la relación visibilidad-invisibilidad para tomar la decisión de incorporar o no un videojuego, atención que solo surge si se profundiza en los análisis de las experiencias vividas por los docentes, considerando la gama de fenómenos subjetivos e intersubjetivos que ocurren. Las experiencias se relacionan con la incorporación del videojuego Age of Empire en las prácticas de matemáticas e historia..

Atención necesaria a la relación visibilidad-invisibilidad para tomar la decisión de incorporar o no un videojuego, atención que solo surge si se profundiza en los análisis de las experiencias vividas por los docentes, considerando la gama de fenómenos subjetivos e intersubjetivos que ocurren. Las experiencias se relacionan con la incorporación del videojuego Age of Empire en las prácticas de matemáticas e historia..

Leer menos
Materias (TEE):
vídeo interactivo; juego de ordenador; juego; aprendizaje; estrategia de aprendizaje; solución de problemas; interdisciplinariedad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.