Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El treball de les actituds lingüístiques en el CIL. 'El trabajo de las actitudes lingüísticas en el CIL'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/7171
Full text:
http://weib.caib.es/Programes/ci ...
View/Open
1204239REV.pdf (121.1Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Joan Marí, Bernat
Date:
2002
Published in:
WEIB. Racó del CIL. 2002, marzo ; p. 1-16
Abstract:

El autor reinvindica la necesidad de ser exigentes como profesionales de la educación en el trabajo de las actitudes lingüísticas. Concretamente el documento ahonda en los conceptos de descripción sociolingüística y de psicología social y repasa los elementos que intervienen en el aprendizaje de la lengua. Se apunta que las actitudes se generan a partir de las actitudes sociolingüísticas, por lo tanto se señala porqué se deben trabajar las actitudes sociolingüísticas y se presentan algunas consideraciones acerca de cómo trabajarlas. Finalmente se presentan algunos ejercicios sobre actitudes lingüísticas.

El autor reinvindica la necesidad de ser exigentes como profesionales de la educación en el trabajo de las actitudes lingüísticas. Concretamente el documento ahonda en los conceptos de descripción sociolingüística y de psicología social y repasa los elementos que intervienen en el aprendizaje de la lengua. Se apunta que las actitudes se generan a partir de las actitudes sociolingüísticas, por lo tanto se señala porqué se deben trabajar las actitudes sociolingüísticas y se presentan algunas consideraciones acerca de cómo trabajarlas. Finalmente se presentan algunos ejercicios sobre actitudes lingüísticas.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje de lenguas; política lingüística; lengua catalana; lengua española
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.