Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Las normas de convivencia en los centros de secundaria : análisis comparativo entre profesores y alumnos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/7077
Full text:
http://dgmenors.caib.es/menors/p ...
View/Open
12040155REV.pdf (25.45Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Calvo Hernández, Pastora; García Correa, Antonio; Marrero Rodríguez, Gonzalo
Date:
2003
Abstract:

El presente trabajo tiene como objetivo la realización de un estudio empírico en orden a descubrir la percepción que tiene el profesorado y el alumnado de secundaria de la existencia y cumplimiento de las normas de convivencia en el centro. El trabajo se realizó con una muestra de 74 profesores de secundaria y 640 alumnos de dos centros de secundaria de la misma zona de Las Palmas de Gran Canaria. El análisis de los resultados obtenidos permite descubrir diferencias significativas entre los distintos grupos.

El presente trabajo tiene como objetivo la realización de un estudio empírico en orden a descubrir la percepción que tiene el profesorado y el alumnado de secundaria de la existencia y cumplimiento de las normas de convivencia en el centro. El trabajo se realizó con una muestra de 74 profesores de secundaria y 640 alumnos de dos centros de secundaria de la misma zona de Las Palmas de Gran Canaria. El análisis de los resultados obtenidos permite descubrir diferencias significativas entre los distintos grupos.

Leer menos
Materias (TEE):
norma; conducta; integración escolar; conflicto; percepción del rol; Islas Canarias
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.