Les habilitats bàsiques : l'alfabetització funcional de la població de les Illes Balears
Texto completo:
http://ibdigital.uib.cat/greenst ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2007Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2007 ; p. 244-265Resumen:
Se presenta el diseño de investigación aplicado para comprobar si los déficits en alfabetización funcional tienen su origen en un mal proceso de aprendizaje; es decir, se trata de verificar la hipótesis sostenida de que la existencia de analfabetismo funcional viene explicada por el denominado 'déficit escolar'. El estudio se hizo sobre una población de alumnos de secundaria de centros públicos y no públicos en el ámbito de las Islas Baleares. El instrumento de recogida de datos fue el cuestionario. Los datos se analizaron desde dos perspectivas: desde los resultados globales obtenidos de la población diana en las diez preguntas del cuestionario y desde los resultados medios de las preguntas desagregadas según las dimensiones de las variables de contexto (edad, lugar de nacimiento, idiomas del cuestionario, residencia, sexo, titularidad de los centros, estudios de los padres y lengua familiar). Finalmente, se realizó un análisis factorial, de clúster y de regresión para aproximarse a los perfiles de analfabetos funcionales existentes en la población estudiada. Se verifica la hipótesis planteada inicialmente.
Se presenta el diseño de investigación aplicado para comprobar si los déficits en alfabetización funcional tienen su origen en un mal proceso de aprendizaje; es decir, se trata de verificar la hipótesis sostenida de que la existencia de analfabetismo funcional viene explicada por el denominado 'déficit escolar'. El estudio se hizo sobre una población de alumnos de secundaria de centros públicos y no públicos en el ámbito de las Islas Baleares. El instrumento de recogida de datos fue el cuestionario. Los datos se analizaron desde dos perspectivas: desde los resultados globales obtenidos de la población diana en las diez preguntas del cuestionario y desde los resultados medios de las preguntas desagregadas según las dimensiones de las variables de contexto (edad, lugar de nacimiento, idiomas del cuestionario, residencia, sexo, titularidad de los centros, estudios de los padres y lengua familiar). Finalmente, se realizó un análisis factorial, de clúster y de regresión para aproximarse a los perfiles de analfabetos funcionales existentes en la población estudiada. Se verifica la hipótesis planteada inicialmente.
Leer menosEs presenta el disseny d'investigació aplicat per comprovar si els dèficits en alfabetització funcional tenen el seu origen en un dolent procediment d'aprenentatge; és a dir, es tracta de verificar la hipòtesi sostinguda que l'existència d'analfabetisme funcional ve explicada pel denominat 'dèficit escolar'. L'estudi es va realitzar sobre una població d'alumnes de secundària de centres públics i no públics dins l'àmbit de les Illes Balears. L'instrument de recollida de dades fou el qüestionari. Les dades s'analitzaren a partir de dues perspectives: des dels resultats globals obtinguts de la població diana en les deu preguntes del qüestionari i des dels resultats mitjans de les preguntes desagregades segons les dimensions de les variables de context (edat, lloc de naixement, idioma del qüestionari, residència, sexe, titularitat dels centres, estudis dels pares i llengua familiar). Finalment, es realitzà una anàlisi factorial, de clúster i de regressió per a aproximar-se als perfils d'analfabets funcionals existents en la població estudiada. Es verifica la hipòtesi plantejada inicialment. Resum pres de la publicació. El treball deriva de la tesi doctoral 'L'analfabetisme funcional en les Illes Balears' (UIB, febrer 2007), realitzada pel mateix autor. Inclou gràfiques i taules de dades.
Es presenta el disseny d'investigació aplicat per comprovar si els dèficits en alfabetització funcional tenen el seu origen en un dolent procediment d'aprenentatge; és a dir, es tracta de verificar la hipòtesi sostinguda que l'existència d'analfabetisme funcional ve explicada pel denominat 'dèficit escolar'. L'estudi es va realitzar sobre una població d'alumnes de secundària de centres públics i no públics dins l'àmbit de les Illes Balears. L'instrument de recollida de dades fou el qüestionari. Les dades s'analitzaren a partir de dues perspectives: des dels resultats globals obtinguts de la població diana en les deu preguntes del qüestionari i des dels resultats mitjans de les preguntes desagregades segons les dimensions de les variables de context (edat, lloc de naixement, idioma del qüestionari, residència, sexe, titularitat dels centres, estudis dels pares i llengua familiar). Finalment, es realitzà una anàlisi factorial, de clúster i de regressió per a aproximar-se als perfils d'analfabets funcionals existents en la població estudiada. Es verifica la hipòtesi plantejada inicialment. Resum pres de la publicació. El treball deriva de la tesi doctoral 'L'analfabetisme funcional en les Illes Balears' (UIB, febrer 2007), realitzada pel mateix autor. Inclou gràfiques i taules de dades.
Leer menos