Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La calidad en los centros de educación especial

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45277
View/Open
01520093000470.pdf (85.56Kb)
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Autor corporativo:
Centro de Educación Especial 'Torre Monreal'
Date:
2000
Published in:
Idea : la revista del Consejo Escolar de Navarra. 2000, n. 5 ; p. 4-5
Abstract:

Se describe el centro educativo Torre Monreal de Tudela, Navarra. Se trata de un centro de educación especial que recoge alumnos de desarrollo, edades, grados de independencia, expectativas de aprendizaje e inserción social muy diferentes lo que determina que diseñen adaptaciones curriculares muy diversas. Se da importancia a los contenidos de tipo social, de comunicación y autonomía personal que son los que van a determinar la integración e inserción social de sus alumnos .

Se describe el centro educativo Torre Monreal de Tudela, Navarra. Se trata de un centro de educación especial que recoge alumnos de desarrollo, edades, grados de independencia, expectativas de aprendizaje e inserción social muy diferentes lo que determina que diseñen adaptaciones curriculares muy diversas. Se da importancia a los contenidos de tipo social, de comunicación y autonomía personal que son los que van a determinar la integración e inserción social de sus alumnos .

Leer menos
Materias (TEE):
educación especial; aprendizaje; mercado laboral; integración profesional; integración social; deficiente físico; deficiente mental
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.