Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Banco de experiencias de innovación y formación docente

URI:
http://hdl.handle.net/11162/36733
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Arbiol i González, Clara; Domènech Francesch, Joan; Majó Masferrer, Fanny; Arenal Martín-Lunas, David; Cuesta Fernández, Raimundo; Mainer Baque, Juan; Mateos Montero, Julio; Merchán Iglesias, Francisco Javier; Traver Martí, Joan Andrés; Moliner García, María Odet; Sales Ciges, María Auxiliadora; Zapico Barbeito, María Helena; Candedo Gunturiz, María Dolores; Morilla, Elena; Medina Millán, José Luis; García Orellana, Manuel; Coscollá Girona, Inmaculada; Malonda Grau, Joan Baptista; Sanz, Ismael; Dolz García, Alejandro; Peñas Cano, Jesús; Guilera Escofet, María; García Pérez, Francisco Florentino
Date:
2008
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2008, n. 385, diciembre ; p. 71-84
Abstract:

Se proponen, para su análisis, una serie de escenarios y experiencias del mapa educativo y de la formación. Todas ellas tienen en común que se presentan como redes o comunidades que dedican su actividad o parte de ella a la formación de profesorado. Se analizan las siguientes experiencias: Coordinació Escoles 0-12, Colectivo de Jóvenes Educadores del MRP Escuela Abierta, Fedicaria, Seminario de Ciudadanía Crítica del la Universitat Jaime I, Nova Escola Galega, Asociación Centro de Filosofía para niños, Red IRES: investigación y renovación escolar, Grup de Projectes del País Valenciá, Escuela de papel, Averroes: Red Telemática Educativa de Andalucía, Secretariat dïEscola Rural de Catalunya.

Se proponen, para su análisis, una serie de escenarios y experiencias del mapa educativo y de la formación. Todas ellas tienen en común que se presentan como redes o comunidades que dedican su actividad o parte de ella a la formación de profesorado. Se analizan las siguientes experiencias: Coordinació Escoles 0-12, Colectivo de Jóvenes Educadores del MRP Escuela Abierta, Fedicaria, Seminario de Ciudadanía Crítica del la Universitat Jaime I, Nova Escola Galega, Asociación Centro de Filosofía para niños, Red IRES: investigación y renovación escolar, Grup de Projectes del País Valenciá, Escuela de papel, Averroes: Red Telemática Educativa de Andalucía, Secretariat dïEscola Rural de Catalunya.

Leer menos
Materias (TEE):
innovación pedagógica; formación de profesores; análisis de redes
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.