Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La gestión de la clase 1

URI:
http://hdl.handle.net/11162/34727
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Allende Felgueroso, Antonio; Coello, Marco; Carou, Ignacio; García Núñez, Ismael; Gómez Parra, Sergio; Reboredo, Nuria; Rodríguez Etcheverría, María de la Cruz; Trillo Pan, Alfonso Luis
Date:
2005
Published in:
Padres y maestros. 2005, n. 1, febrero ; p. 1-4
Abstract:

Se presenta un modelo de estilos de gestión de la clase mediante un cuestionario y se establecen una serie de características a partir de unos determinados items en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El paradigma del aprendizaje concibe al alumno como protagonista y se fomenta la transmisión de valores humanos en la escuela. Se proponen una serie de características deseables en el alumno para enfocar el desarrollo de la docencia.

Se presenta un modelo de estilos de gestión de la clase mediante un cuestionario y se establecen una serie de características a partir de unos determinados items en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El paradigma del aprendizaje concibe al alumno como protagonista y se fomenta la transmisión de valores humanos en la escuela. Se proponen una serie de características deseables en el alumno para enfocar el desarrollo de la docencia.

Leer menos
Materias (TEE):
método de enseñanza; aprendizaje en grupo; relación profesor-alumno; educación moral; actividades escolares
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.