Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Modelos de calidad : FQM e ISO

URI:
http://hdl.handle.net/11162/29551
Full text:
http://www.raco.cat/index.php/Ed ...
View/Open
00920123017468.pdf (4.948Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Marzo Arpón, Teresa Eulàlia; Montané, Sandra
Date:
2002
Published in:
Educación social : revista de intervención socioeducativa. 2002, n. 21, mayo-agosto ; p. 25-43
Abstract:

Por un lado, se aclara la diferencia entre los conceptos 'Calidad total', 'EFQM' e 'ISO 9000'. Al respecto, se indica que: la 'Calidad total' es una filosofía empresarial enfocada a la calidad de toda la organización, 'EFQM' es un modelo que, básicamente, se emplea para la evaluación de las organizaciones y la 'ISO 9000' es una norma que pretende gestionar-asegurar la calidad de los sistemas. Por otro lado, se analiza el modelo EFQM para la gestión de la excelencia y la ISO 9000:2000.

Por un lado, se aclara la diferencia entre los conceptos 'Calidad total', 'EFQM' e 'ISO 9000'. Al respecto, se indica que: la 'Calidad total' es una filosofía empresarial enfocada a la calidad de toda la organización, 'EFQM' es un modelo que, básicamente, se emplea para la evaluación de las organizaciones y la 'ISO 9000' es una norma que pretende gestionar-asegurar la calidad de los sistemas. Por otro lado, se analiza el modelo EFQM para la gestión de la excelencia y la ISO 9000:2000.

Leer menos
Materias (TEE):
círculo de calidad; evaluación; organización; ISO; norma
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.