Fenomeno emozionalen eta sormenaren arteko erlazioak Psikologiaren ikuspegitik
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2015Publicado en:
Tantak. 2015, n. 27 ; p. 9-34Resumen:
Las habilidades socioemocionales y creativas son consideradas la piedra angular de la mejora del rendimiento académico y laboral. Pero, ¿cómo se relacionan los fenónemos emocionales y la creatividad? Se reúnem las principales contribuciones que la literatura científica ofrece respecto a esta cuestión. Se analiza la relación entre el tono emocional (positivo o negativo), el nivel de activación (alto, medio o bajo) y los focos de regulación (de pomoción o de prevención); se presentan algunos de los modelos teóricos más significativos que investigan la interacción emoción-creatividad definiéndose, a su vez, sus dimensiones y, se proponen algunas recomendaciones de cara a mejorar los procesos de enseñanza-aprendizaje.
Las habilidades socioemocionales y creativas son consideradas la piedra angular de la mejora del rendimiento académico y laboral. Pero, ¿cómo se relacionan los fenónemos emocionales y la creatividad? Se reúnem las principales contribuciones que la literatura científica ofrece respecto a esta cuestión. Se analiza la relación entre el tono emocional (positivo o negativo), el nivel de activación (alto, medio o bajo) y los focos de regulación (de pomoción o de prevención); se presentan algunos de los modelos teóricos más significativos que investigan la interacción emoción-creatividad definiéndose, a su vez, sus dimensiones y, se proponen algunas recomendaciones de cara a mejorar los procesos de enseñanza-aprendizaje.
Leer menosTrebetasun sozioemozionalak eta sortzaileak errendimendu akademikoaren eta lan-errendimenduaren hobekuntzaren giltzarritzat hartzen dira. Baina, nola erlazionatzen dira fenonimo emozionalak eta sormena? Literatura zientifikoak gai horri buruz egiten dituen ekarpen nagusiak bildu behar dira. Tonu emozionalaren (positiboa edo negatiboa), aktibazio-mailaren (altua, ertaina edo baxua) eta erregulazio-fokuen (pomozioa edo prebentzioa) arteko erlazioa aztertzen da; eredu teoriko esanguratsuenetako batzuk aurkezten dira, ensoiaren eta sormenaren arteko elkarrekintza ikertzen dutenak eta, aldi berean, dimentsioak definitzen dituztenak, eta irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak hobetzeko gomendio batzuk proposatzen dira.
Trebetasun sozioemozionalak eta sortzaileak errendimendu akademikoaren eta lan-errendimenduaren hobekuntzaren giltzarritzat hartzen dira. Baina, nola erlazionatzen dira fenonimo emozionalak eta sormena? Literatura zientifikoak gai horri buruz egiten dituen ekarpen nagusiak bildu behar dira. Tonu emozionalaren (positiboa edo negatiboa), aktibazio-mailaren (altua, ertaina edo baxua) eta erregulazio-fokuen (pomozioa edo prebentzioa) arteko erlazioa aztertzen da; eredu teoriko esanguratsuenetako batzuk aurkezten dira, ensoiaren eta sormenaren arteko elkarrekintza ikertzen dutenak eta, aldi berean, dimentsioak definitzen dituztenak, eta irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak hobetzeko gomendio batzuk proposatzen dira.
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