Acció tutorial per la inclusió en l'aula de secundària
Texto completo:
https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Trabajo fin de másterEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2020Resumen:
Se desarrolla la acción tutorial desde la perspectiva de la educación inclusiva como herramienta para superar las barreras generadas en un Instituto de Enseñanza Secundaria ubicado en la periferia del área educativa de Tarragona, en la comarca de Baix Penedès. Se pretende facilitar al centro tomar decisiones encaminadas a mejorar la inclusión a partir de la acción docente. Por ello, se usa la investigación acción como metodología de trabajo empírica, donde, la acción tutorial durante el primer trimestre se centra en dos puntos clave: trabajar la acogida del alumnado en el instituto y cohesionar el grupo tutorial. Los resultados se analizan mediante el cuestionario ACADI (Autoevaluación de Centros para la Atención a la Diversidad desde una perspectiva Inclusiva) porque permite seleccionar con facilidad aquellos preguntas que tienen una incidencia directa en el aula, teniendo en cuenta 4 ámbitos: contexto escolar, recursos, proceso educativo y resultados. Los resultados destacan que la profesora tiene una actitud favorable respecto a la incorporación del alumnado con necesidades especiales o características diferentes en el centro. Además, el alumnado intenta ayudar a los compañeros que tienen más dificultades. Finalmente, se muestra al alumnado que puede aprender, si se lo propone, en cualquier área curricular. Se concluye la importancia de garantizar la participación de todos los agentes implicados y elaborar procesos competenciales, favoreciendo el crecimiento individual y colectivo desde la riqueza de la diversidad y así favorecer la generación de una cultura inclusiva.
Se desarrolla la acción tutorial desde la perspectiva de la educación inclusiva como herramienta para superar las barreras generadas en un Instituto de Enseñanza Secundaria ubicado en la periferia del área educativa de Tarragona, en la comarca de Baix Penedès. Se pretende facilitar al centro tomar decisiones encaminadas a mejorar la inclusión a partir de la acción docente. Por ello, se usa la investigación acción como metodología de trabajo empírica, donde, la acción tutorial durante el primer trimestre se centra en dos puntos clave: trabajar la acogida del alumnado en el instituto y cohesionar el grupo tutorial. Los resultados se analizan mediante el cuestionario ACADI (Autoevaluación de Centros para la Atención a la Diversidad desde una perspectiva Inclusiva) porque permite seleccionar con facilidad aquellos preguntas que tienen una incidencia directa en el aula, teniendo en cuenta 4 ámbitos: contexto escolar, recursos, proceso educativo y resultados. Los resultados destacan que la profesora tiene una actitud favorable respecto a la incorporación del alumnado con necesidades especiales o características diferentes en el centro. Además, el alumnado intenta ayudar a los compañeros que tienen más dificultades. Finalmente, se muestra al alumnado que puede aprender, si se lo propone, en cualquier área curricular. Se concluye la importancia de garantizar la participación de todos los agentes implicados y elaborar procesos competenciales, favoreciendo el crecimiento individual y colectivo desde la riqueza de la diversidad y así favorecer la generación de una cultura inclusiva.
Leer menosEs desenvolupa l'acció tutorial des de la perspectiva de l'educació inclusiva com a eina per a superar les barreres generades en un Institut d'Ensenyament Secundari situat en la perifèria de l'àrea educativa de Tarragona, a la comarca de Baix Penedès. Es pretén facilitar al centre prendre decisions encaminades a millorar la inclusió a partir de l'acció docent. Per això, s'usa la recerca acció com a metodologia de treball empírica, on, l'acció tutorial durant el primer trimestre se centra en dos punts clau: treballar l'acolliment de l'alumnat en l'institut i cohesionar el grup tutorial. Els resultats s'analitzen mitjançant el qüestionari ACADI (Autoavaluació de Centres per a l'Atenció a la Diversitat des d'una perspectiva Inclusiva) perquè permet seleccionar amb facilitat aquelles preguntes que tenen una incidència directa a l'aula, tenint en compte 4 àmbits: context escolar, recursos, procés educatiu i resultats. Els resultats destaquen que la professora té una actitud favorable respecte a la incorporació de l'alumnat amb necessitats especials o característiques diferents en el centre. A més, l'alumnat intenta ajudar als companys que tenen més dificultats. Finalment, es mostra a l'alumnat que pot aprendre, si li ho proposa, en qualsevol àrea curricular. Es conclou la importància de garantir la participació de tots els agents implicats i elaborar processos competencials, afavorint el creixement individual i col·lectiu des de la riquesa de la diversitat i així afavorir la generació d'una cultura inclusiva.
Es desenvolupa l'acció tutorial des de la perspectiva de l'educació inclusiva com a eina per a superar les barreres generades en un Institut d'Ensenyament Secundari situat en la perifèria de l'àrea educativa de Tarragona, a la comarca de Baix Penedès. Es pretén facilitar al centre prendre decisions encaminades a millorar la inclusió a partir de l'acció docent. Per això, s'usa la recerca acció com a metodologia de treball empírica, on, l'acció tutorial durant el primer trimestre se centra en dos punts clau: treballar l'acolliment de l'alumnat en l'institut i cohesionar el grup tutorial. Els resultats s'analitzen mitjançant el qüestionari ACADI (Autoavaluació de Centres per a l'Atenció a la Diversitat des d'una perspectiva Inclusiva) perquè permet seleccionar amb facilitat aquelles preguntes que tenen una incidència directa a l'aula, tenint en compte 4 àmbits: context escolar, recursos, procés educatiu i resultats. Els resultats destaquen que la professora té una actitud favorable respecte a la incorporació de l'alumnat amb necessitats especials o característiques diferents en el centre. A més, l'alumnat intenta ajudar als companys que tenen més dificultats. Finalment, es mostra a l'alumnat que pot aprendre, si li ho proposa, en qualsevol àrea curricular. Es conclou la importància de garantir la participació de tots els agents implicats i elaborar processos competencials, afavorint el creixement individual i col·lectiu des de la riquesa de la diversitat i així afavorir la generació d'una cultura inclusiva.
Leer menos