El suport als docents per a la millora de l'atenció a les dificultats de lectura a secundària : exploració i proposta educativa
Texto completo:
https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Trabajo fin de másterEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2021Resumen:
Se elabora una propuesta de atención a las dificultades de lectura partiendo de las creencias, actitudes y prácticas de los docentes a la Educación Secundaria Obligatoria. Metodológicamente, se lleva a cabo, en primer lugar, una revisión bibliográfica sobre la atención a las dificultades de lectura en los institutos y el papel de los docentes en este proceso, y, a continuación, se desarrolla una propuesta partiendo de la exploración de necesidades de una muestra de treinta y tres docentes de secundaria de un IES de Palma de Mallorca que han participado voluntariamente en la investigación. Hay cinco maestros de apoyo, dos de ámbito y el resto son profesores de especialidad. Con este objetivo, se realiza una encuesta dirigida a los docentes en la cual se explora: qué piensan y saben sobre esta dificultad, como la valoran, qué expectativas tienen, como perciben su propia capacidad para atender los alumnos y qué es su opinión respecto a las prácticas que se realizan en el centro para atenderla. A partir de análisis de las respuestas se observa una actitud muy positiva relacionada con la responsabilidad y motivación para ayudar a estos alumnos. En cambio, al ámbito de prácticas de atención al alumnado, los docentes tienen claras sus demandas: necesitan más información, guía y coordinación. Se evidencia la importancia del papel del docente, escucharlo y ofrecer el apoyo que necesita para asumir su responsabilidad respecto a la atención a las DEA de lectura, y de este modo equiparar la exigencia con la capacidad, el bienestar emocional y la vocación.
Se elabora una propuesta de atención a las dificultades de lectura partiendo de las creencias, actitudes y prácticas de los docentes a la Educación Secundaria Obligatoria. Metodológicamente, se lleva a cabo, en primer lugar, una revisión bibliográfica sobre la atención a las dificultades de lectura en los institutos y el papel de los docentes en este proceso, y, a continuación, se desarrolla una propuesta partiendo de la exploración de necesidades de una muestra de treinta y tres docentes de secundaria de un IES de Palma de Mallorca que han participado voluntariamente en la investigación. Hay cinco maestros de apoyo, dos de ámbito y el resto son profesores de especialidad. Con este objetivo, se realiza una encuesta dirigida a los docentes en la cual se explora: qué piensan y saben sobre esta dificultad, como la valoran, qué expectativas tienen, como perciben su propia capacidad para atender los alumnos y qué es su opinión respecto a las prácticas que se realizan en el centro para atenderla. A partir de análisis de las respuestas se observa una actitud muy positiva relacionada con la responsabilidad y motivación para ayudar a estos alumnos. En cambio, al ámbito de prácticas de atención al alumnado, los docentes tienen claras sus demandas: necesitan más información, guía y coordinación. Se evidencia la importancia del papel del docente, escucharlo y ofrecer el apoyo que necesita para asumir su responsabilidad respecto a la atención a las DEA de lectura, y de este modo equiparar la exigencia con la capacidad, el bienestar emocional y la vocación.
Leer menosS¿elabora una proposta d¿atenció a les dificultats de lectura partint de les creences, actituds i pràctiques dels docents a l¿Educació Secundària Obligatòria. Metodològicament, es duu a terme, en primer lloc, una revisió bibliogràfica sobre l¿atenció a les dificultats de lectura als instituts i el paper dels docents en aquest procés, i, a continuació, es desenvolupa una proposta partint de l¿exploració de necessitats d¿una mostra de trenta-tres docents de secundària d¿un IES de Palma de Mallorca que han participat voluntàriament en la recerca. Hi ha cinc mestres de suport, dos d¿àmbit i la resta són professors d¿especialitat. Amb aquest objectiu, es realitza una enquesta dirigida als docents en la qual s¿explora: què pensen i saben sobre aquesta dificultat, com la valoren, quines expectatives tenen, com perceben la seva pròpia capacitat per atendre els alumnes i quina és la seva opinió respecte a les pràctiques que es realitzen al centre per atendre-la. A partir d¿anàlisi de les respostes s¿observa una actitud molt positiva relacionada amb la responsabilitat i motivació per ajudar a aquests alumnes. En canvi, a l¿àmbit de pràctiques d¿atenció a l¿alumnat, els docents tenen clares les seves demandes: necessiten més informació, guia i coordinació. S¿evidencia la importància del paper del docent, escoltar-lo i oferir el suport que necessita per assumir la seva responsabilitat respecte a l¿atenció a les DEA de lectura, i d¿aquesta manera equiparar l¿exigència amb la capacitat, el benestar emocional i la vocació.
S¿elabora una proposta d¿atenció a les dificultats de lectura partint de les creences, actituds i pràctiques dels docents a l¿Educació Secundària Obligatòria. Metodològicament, es duu a terme, en primer lloc, una revisió bibliogràfica sobre l¿atenció a les dificultats de lectura als instituts i el paper dels docents en aquest procés, i, a continuació, es desenvolupa una proposta partint de l¿exploració de necessitats d¿una mostra de trenta-tres docents de secundària d¿un IES de Palma de Mallorca que han participat voluntàriament en la recerca. Hi ha cinc mestres de suport, dos d¿àmbit i la resta són professors d¿especialitat. Amb aquest objectiu, es realitza una enquesta dirigida als docents en la qual s¿explora: què pensen i saben sobre aquesta dificultat, com la valoren, quines expectatives tenen, com perceben la seva pròpia capacitat per atendre els alumnes i quina és la seva opinió respecte a les pràctiques que es realitzen al centre per atendre-la. A partir d¿anàlisi de les respostes s¿observa una actitud molt positiva relacionada amb la responsabilitat i motivació per ajudar a aquests alumnes. En canvi, a l¿àmbit de pràctiques d¿atenció a l¿alumnat, els docents tenen clares les seves demandes: necessiten més informació, guia i coordinació. S¿evidencia la importància del paper del docent, escoltar-lo i oferir el suport que necessita per assumir la seva responsabilitat respecte a l¿atenció a les DEA de lectura, i d¿aquesta manera equiparar l¿exigència amb la capacitat, el benestar emocional i la vocació.
Leer menos