Repensant l¿obra de Joan Mir i Mir (illa de Menorca, 1871-1930)
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2018Publicado en:
Educació i història : revista d'historia de l'educació. 2018, n. 32, julio-diciembre ; p. 115-143Resumen:
Es revisa l¿obra escrita de Joan Mir i Mir (1871-1930) a la premsa obrera i republicana per tal d¿identificar les línies bàsiques de la seva obra i afavorir-ne la divulgació. Metodològicament es tracta d¿un estudi teòrico-descriptiu de la vida i obra de l¿autor. S¿analitzen tretze trets de la seva obra: els plantejaments filosòfics; la qüestió social; l¿educació; el cooperativisme; el benestar dels mes desafavorits; la municipalització de serveis; la unitat d¿acció de les ideologies progressistes; la vessant d¿educador; l¿anticlericalisme i el lliure pensament; tendències republicanes, maçones i espiritistes; tendències regionalistes; confiança i optimisme i finalment, l¿educació per la pau. Es conclou que s¿observen quatre constants: l¿educació entesa com a eina d¿emancipació social i de transformació, juntament amb la idea que la revolució parteix de la formació i és un procés llarg; la mirada centrada en les classes més desafavorides de la societat; un procés de reflexió contínua que provoca canvis successius en les seves idees, i una visió universalista compatible amb la defensa del principi d¿identitat.
Es revisa l¿obra escrita de Joan Mir i Mir (1871-1930) a la premsa obrera i republicana per tal d¿identificar les línies bàsiques de la seva obra i afavorir-ne la divulgació. Metodològicament es tracta d¿un estudi teòrico-descriptiu de la vida i obra de l¿autor. S¿analitzen tretze trets de la seva obra: els plantejaments filosòfics; la qüestió social; l¿educació; el cooperativisme; el benestar dels mes desafavorits; la municipalització de serveis; la unitat d¿acció de les ideologies progressistes; la vessant d¿educador; l¿anticlericalisme i el lliure pensament; tendències republicanes, maçones i espiritistes; tendències regionalistes; confiança i optimisme i finalment, l¿educació per la pau. Es conclou que s¿observen quatre constants: l¿educació entesa com a eina d¿emancipació social i de transformació, juntament amb la idea que la revolució parteix de la formació i és un procés llarg; la mirada centrada en les classes més desafavorides de la societat; un procés de reflexió contínua que provoca canvis successius en les seves idees, i una visió universalista compatible amb la defensa del principi d¿identitat.
Leer menosSe revisa la obra escrita de Joan Mir i Mir (1871-1930) en la prensa obrera y republicana para identificar las líneas básicas de su obra y favorecer su divulgación. Metodológicamente se trata de un estudio teórico-descriptivo de la vida y obra del autor. Se analizan trece rasgos de su obra: los planteamientos filosóficos; la cuestión social; la educación; el cooperativismo; el bienestar de los más desfavorecidos; la municipalización de servicios; la unidad de acción de las ideologías progresistas; la vertiente de educador; el anticlericalismo y el libre pensamiento; tendencias republicanas, masones y espiritistas; tendencias regionalistas; confianza y optimismo y por último, la educación por la paz. Se concluye que se observan cuatro constantes: la educación entendida como herramienta de emancipación social y de transformación, junto a la idea de que la revolución parte de la formación y es un proceso largo; la mirada centrada en las clases más desfavorecidas de la sociedad; un proceso de reflexión continua que provoca sucesivos cambios en sus ideas, y una visión universalista compatible con la defensa del principio de identidad.
Se revisa la obra escrita de Joan Mir i Mir (1871-1930) en la prensa obrera y republicana para identificar las líneas básicas de su obra y favorecer su divulgación. Metodológicamente se trata de un estudio teórico-descriptivo de la vida y obra del autor. Se analizan trece rasgos de su obra: los planteamientos filosóficos; la cuestión social; la educación; el cooperativismo; el bienestar de los más desfavorecidos; la municipalización de servicios; la unidad de acción de las ideologías progresistas; la vertiente de educador; el anticlericalismo y el libre pensamiento; tendencias republicanas, masones y espiritistas; tendencias regionalistas; confianza y optimismo y por último, la educación por la paz. Se concluye que se observan cuatro constantes: la educación entendida como herramienta de emancipación social y de transformación, junto a la idea de que la revolución parte de la formación y es un proceso largo; la mirada centrada en las clases más desfavorecidas de la sociedad; un proceso de reflexión continua que provoca sucesivos cambios en sus ideas, y una visión universalista compatible con la defensa del principio de identidad.
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