La autogestión del asma en pacientes pediátricos a través de un material multimedia
Texto completo:
http://hdl.handle.net/11201/158651Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Tesis doctoralEstadísticas:
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Fecha:
2021Resumen:
Se presenta la aplicación informática ¿Joan y el asma¿, un material formativo multimedia y on-line diseñado para niños de entre 5 y 12 años diagnosticados con asma, con el objetivo de mejorar la transmisión de información entre el paciente y el personal sanitario. Se lleva a cabo una prueba piloto y, a continuación, se evalúa el material, utilizando para ello una metodología basada en datos cualitativos y cuantitativos a través del modelo IPECC (Iniciar, Planificar, Ejecutar, Controlar y Cerrar), que facilita un óptimo control de calidad de producto, resultado y proceso. La idea del proyecto surge de la necesidad de ayudar al Equipo de Neumología del Hospital Pediátrico de Son Dureta (actual Hospital Universitario Son Espases) de Palma de Mallorca, y además se cuenta con la colaboración de diversos centros de educación primaria de Baleares. Participan en el estudio una muestra de 872 implicados, entre niños, expertos, pacientes y familiares. Los resultados revelan que el material ha aportado información a los pacientes pediátricos con esta enfermedad de manera lúdica y motivadora, a través de la combinación de vídeos, imágenes y palabras. Se concluye que los materiales educativos multimedia ayudan a la gestión de patologías en infantes, haciendo que los niños sean capaces de autogestionar su enfermedad y mejorar su calidad de vida. Finalmente se plantea la intención de implementar este material en unidades pediátricas y en centros escolares, así como la posibilidad de adaptarlo a otras patologías crónicas.
Se presenta la aplicación informática ¿Joan y el asma¿, un material formativo multimedia y on-line diseñado para niños de entre 5 y 12 años diagnosticados con asma, con el objetivo de mejorar la transmisión de información entre el paciente y el personal sanitario. Se lleva a cabo una prueba piloto y, a continuación, se evalúa el material, utilizando para ello una metodología basada en datos cualitativos y cuantitativos a través del modelo IPECC (Iniciar, Planificar, Ejecutar, Controlar y Cerrar), que facilita un óptimo control de calidad de producto, resultado y proceso. La idea del proyecto surge de la necesidad de ayudar al Equipo de Neumología del Hospital Pediátrico de Son Dureta (actual Hospital Universitario Son Espases) de Palma de Mallorca, y además se cuenta con la colaboración de diversos centros de educación primaria de Baleares. Participan en el estudio una muestra de 872 implicados, entre niños, expertos, pacientes y familiares. Los resultados revelan que el material ha aportado información a los pacientes pediátricos con esta enfermedad de manera lúdica y motivadora, a través de la combinación de vídeos, imágenes y palabras. Se concluye que los materiales educativos multimedia ayudan a la gestión de patologías en infantes, haciendo que los niños sean capaces de autogestionar su enfermedad y mejorar su calidad de vida. Finalmente se plantea la intención de implementar este material en unidades pediátricas y en centros escolares, así como la posibilidad de adaptarlo a otras patologías crónicas.
Leer menosEs presenta l'aplicació informàtica "Joan i l'asma", un material formatiu multimèdia i en línia dissenyat per a nens d'entre 5 i 12 anys diagnosticats amb asma, amb l'objectiu de millorar la transmissió d'informació entre el pacient i el personal sanitari. Es duu a terme una prova pilot i, a continuació, s'avalua el material, utilitzant per a això una metodologia basada en dades qualitatives i quantitatives a través del model IPECC (Iniciar, Planificar, Executar, Controlar i Tancar), que facilita un òptim control de qualitat de producte, resultat i procés. La idea del projecte sorgeix de la necessitat d'ajudar a l'Equip de Pneumologia de l'Hospital Pediàtric de Son Dureta (actual Hospital Universitari Són Espases) de Palma, i a més es compta amb la col·laboració de diversos centres d'educació primària de Balears. Participen en l'estudi una mostra de 872 implicats, entre nens, experts, pacients i familiars. Els resultats revelen que el material ha aportat informació als pacients pediàtrics amb aquesta malaltia de manera lúdica i motivadora, a través de la combinació de vídeos, imatges i paraules. Es conclou que els materials educatius multimèdia ajuden a la gestió de patologies en infants, fent que els nens siguin capaços d'autogestionar la seva malaltia i millorar la seva qualitat de vida. Finalment, es planteja la intenció d'implementar aquest material en unitats pediàtriques i en centres escolars, així com la possibilitat d'adaptar-lo a altres patologies cròniques.
Es presenta l'aplicació informàtica "Joan i l'asma", un material formatiu multimèdia i en línia dissenyat per a nens d'entre 5 i 12 anys diagnosticats amb asma, amb l'objectiu de millorar la transmissió d'informació entre el pacient i el personal sanitari. Es duu a terme una prova pilot i, a continuació, s'avalua el material, utilitzant per a això una metodologia basada en dades qualitatives i quantitatives a través del model IPECC (Iniciar, Planificar, Executar, Controlar i Tancar), que facilita un òptim control de qualitat de producte, resultat i procés. La idea del projecte sorgeix de la necessitat d'ajudar a l'Equip de Pneumologia de l'Hospital Pediàtric de Son Dureta (actual Hospital Universitari Són Espases) de Palma, i a més es compta amb la col·laboració de diversos centres d'educació primària de Balears. Participen en l'estudi una mostra de 872 implicats, entre nens, experts, pacients i familiars. Els resultats revelen que el material ha aportat informació als pacients pediàtrics amb aquesta malaltia de manera lúdica i motivadora, a través de la combinació de vídeos, imatges i paraules. Es conclou que els materials educatius multimèdia ajuden a la gestió de patologies en infants, fent que els nens siguin capaços d'autogestionar la seva malaltia i millorar la seva qualitat de vida. Finalment, es planteja la intenció d'implementar aquest material en unitats pediàtriques i en centres escolars, així com la possibilitat d'adaptar-lo a altres patologies cròniques.
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