Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Improvement of attention and stress levels in students through a Mindfulness intervention program

URI:
https://hdl.handle.net/11162/228665
Full text:
https://ojs.ehu.eus/index.php/ps ...
View/Open
Mejora.pdf (817.6Kb)
Mejora_english.pdf (690.4Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Baena Extremera, Antonio; Ortiz Camacho, María del Mar; Marfil Sánchez, Alba María; Granero Gallegos, Antonio
Date:
2021
Published in:
Revista de psicodidáctica. 2021, v. 26, n. 2, julio-diciembre ; p. 132-142
Abstract:

El Mindfulness es la cualidad de ser consciente del momento presente armonizando mente y cuerpo. Se presenta un programa de intervención de seis semanas que se ha realizado en cuatro centros educativos de Granada con alumnado de 5◦ y 6◦ de Primaria y 1◦, 2◦ y 3◦ de Educación Secundaria Obligatoria. El objetivo ha sido comprobar si el Mindfulness presenta efectos positivos en la mejora de la atención y la reducción del estrés del alumnado. Los resultados muestran que la aplicación de un programa de Mindfulness mejora la atención y reduce el estrés en estos estudiantes, con diferencias por sexo, centro educativo y edad.

El Mindfulness es la cualidad de ser consciente del momento presente armonizando mente y cuerpo. Se presenta un programa de intervención de seis semanas que se ha realizado en cuatro centros educativos de Granada con alumnado de 5◦ y 6◦ de Primaria y 1◦, 2◦ y 3◦ de Educación Secundaria Obligatoria. El objetivo ha sido comprobar si el Mindfulness presenta efectos positivos en la mejora de la atención y la reducción del estrés del alumnado. Los resultados muestran que la aplicación de un programa de Mindfulness mejora la atención y reduce el estrés en estos estudiantes, con diferencias por sexo, centro educativo y edad.

Leer menos
Materias (TEE):
conciencia; educación; atención; estrés; estudiante
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.