Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Prejuicios, inmigración y educación : actitudes del alumnado de secundaria en el País Vasco

URI:
https://hdl.handle.net/11162/221228
Full text:
http://www.revistadepsicologiaye ...
View/Open
Etxeberria.pdf (597.2Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Etxeberría Balerdi, Félix; Murua Cartón, Hilario; Garmendia Larrañaga, Joxe; Etxeberria Murgiondo, Juan
Date:
2014
Published in:
Revista de psicología y educación. 2013, v. 8, n. 1 ; p. 26-49
Abstract:

Se analiza las respuestas de cerca de 1500 alumnos y se obtiene los principales prejuicios que existen entre este alumnado sobre la inmigración. Después se examinan y se establece un contraste con datos científicos, informes, estudios, etc. que ponen en discusión la solidez de esos prejuicios. Como resultado, se cree que se pone a disposición de los educadores, dentro y fuera del aula, las bases para elaborar estrategias y planes de intervención educativa con el alumnado de secundaria.

Se analiza las respuestas de cerca de 1500 alumnos y se obtiene los principales prejuicios que existen entre este alumnado sobre la inmigración. Después se examinan y se establece un contraste con datos científicos, informes, estudios, etc. que ponen en discusión la solidez de esos prejuicios. Como resultado, se cree que se pone a disposición de los educadores, dentro y fuera del aula, las bases para elaborar estrategias y planes de intervención educativa con el alumnado de secundaria.

Leer menos
Materias (TEE):
prejuicio; enseñanza secundaria; inmigración; actitud; País Vasco
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.