Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La acogida del profesorado de nueva incorporación

URI:
https://hdl.handle.net/11162/215882
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Segovia Barberán, Cristina
Date:
2021
Published in:
Aula de innovación educativa. 2021, n. 309, octubre ; p. 27-30
Abstract:

Se expone la necesidad de crear planes efectivos para la recepción de los nuevos profesores. Se habla de la acogida del profesorado como un paso adelante para el progreso de los centros educativos y el bienestar y buen hacer de sus profesores. Desde una perspectiva basada en la experiencia personal, se narran algunos matices percibidos por quien entra por primera vez a un centro educativo y descubre la cantidad de hitos contra los que debe enfrentarse.

Se expone la necesidad de crear planes efectivos para la recepción de los nuevos profesores. Se habla de la acogida del profesorado como un paso adelante para el progreso de los centros educativos y el bienestar y buen hacer de sus profesores. Desde una perspectiva basada en la experiencia personal, se narran algunos matices percibidos por quien entra por primera vez a un centro educativo y descubre la cantidad de hitos contra los que debe enfrentarse.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; liderazgo; centro de enseñanza; formación de profesores
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.