Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Uso de la música para el desarrollo emocional del alumnado con síndrome de Down

URI:
https://hdl.handle.net/11162/210964
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Muñoz Muñoz, Juan Rafael; Castellary López, Macarena; Ortiz Jiménez, Luís
Date:
2020
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2020, n. 85, octubre-diciembre ; p. 36-44
Abstract:

Se centra en la aplicación de un conjunto de actividades musicales diseñadas para potenciar el desarrollo emocional de personas con síndrome de Down. Se desarrolló con un grupo de ocho alumnos y tuvo una duración total de ocho sesiones de trabajo, en las que se utilizaron actividades de audición, expresión vocal, instrumental y del movimiento, para las que se cuidó la selección de las obras musicales empleadas.

Se centra en la aplicación de un conjunto de actividades musicales diseñadas para potenciar el desarrollo emocional de personas con síndrome de Down. Se desarrolló con un grupo de ocho alumnos y tuvo una duración total de ocho sesiones de trabajo, en las que se utilizaron actividades de audición, expresión vocal, instrumental y del movimiento, para las que se cuidó la selección de las obras musicales empleadas.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; desarrollo afectivo; método de enseñanza; emoción
Otras Materias:
Síndrome de Down
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.