Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Implementation of a program based on mindfulness for the reduction of aggressiveness in the classroom

URI:
https://hdl.handle.net/11162/210584
Full text:
https://ojs.ehu.eus/index.php/ps ...
View/Open
mindfulness_es.pdf (2.405Mb)
Mindfulness_engl.pdf (304.6Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pinazo Calatayud, Daniel; García Prieto, Laura Teresa; García Castellar, Rosa
Date:
2020
Published in:
Revista de psicodidáctica. 2020, v. 25, n. 1 ; p. 30-35
Abstract:

La agresividad en el aula cada vez aparece mas tempranamente y es mas frecuente en Ia Educación Secundaria Obligatoria. Se evalúa la eficacia de una intervención basada en mindfulness sobre variables relacionadas con el clima social en el aula en Ia adolescencia temprana. Han participado en el estudio 83 estudiantes entre 11 y 13 años de primero de educación secundaria. La intervención en mindfulness en Ia adolescencia temprana revela diferentes efectos sobre el aula según Ia implicación voluntaria del alumnado. Los hallazgos preliminares señalan que Ia intervención en midfulness en el aula y Ia práctica en casa debería ser considerada como una herramienta para Ia reducción de Ia violencia escolar.

La agresividad en el aula cada vez aparece mas tempranamente y es mas frecuente en Ia Educación Secundaria Obligatoria. Se evalúa la eficacia de una intervención basada en mindfulness sobre variables relacionadas con el clima social en el aula en Ia adolescencia temprana. Han participado en el estudio 83 estudiantes entre 11 y 13 años de primero de educación secundaria. La intervención en mindfulness en Ia adolescencia temprana revela diferentes efectos sobre el aula según Ia implicación voluntaria del alumnado. Los hallazgos preliminares señalan que Ia intervención en midfulness en el aula y Ia práctica en casa debería ser considerada como una herramienta para Ia reducción de Ia violencia escolar.

Leer menos
Materias (TEE):
clima de la clase; impulsividad; terapia lúdica; actividades fuera de programa; enseñanza secundaria; adolescente; autocontrol
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.