Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Si «miras, pero no ves», educa tu mirada matemática

URI:
https://hdl.handle.net/11162/207397
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martínez Calvete, Juan Antonio
Date:
2020
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2020, n. 87 ; p. 43-46
Abstract:

Mirar y ver no se pueden considerar exactamente sinónimos. Ver se refiere al acto físico de percibir y mirar requiere intencionalidad. En la conocida frase «miras, pero no ves», el segundo verbo tiene un significado de observación e interiorización. Encendiendo el piloto matemático de la mente, se puede descubrir cómo usar el entorno para plantear actividades ricas con las que realizar un paseo matemático.

Mirar y ver no se pueden considerar exactamente sinónimos. Ver se refiere al acto físico de percibir y mirar requiere intencionalidad. En la conocida frase «miras, pero no ves», el segundo verbo tiene un significado de observación e interiorización. Encendiendo el piloto matemático de la mente, se puede descubrir cómo usar el entorno para plantear actividades ricas con las que realizar un paseo matemático.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; geometría; didáctica; medios de enseñanza; actividades escolares; paseo; solución de problemas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.