Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El diseño y la creatividad : creación de recipientes de perfumes

URI:
https://hdl.handle.net/11162/199417
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Caritx Vilaseca, Roser
Date:
2018
Published in:
Aula de innovación educativa. 2018, n. 273-274, julio ; p. 71-74
Abstract:

Se describe cómo la educación artística ofrece, por su propia estructura, una diversidad de situaciones didácticas que estimulan tanto la creatividad como la imaginación. Incluir el diseño en una unidad didáctica nos ayudará a comprender el valor del proceso creativo. En la escuela se debe fomentar que estos valores se puedan desarrollar, despertando la sensibilidad por las pequeñas cosas, por lo cotidiano, y ayudando a descubrir el mundo que nos rodea.

Se describe cómo la educación artística ofrece, por su propia estructura, una diversidad de situaciones didácticas que estimulan tanto la creatividad como la imaginación. Incluir el diseño en una unidad didáctica nos ayudará a comprender el valor del proceso creativo. En la escuela se debe fomentar que estos valores se puedan desarrollar, despertando la sensibilidad por las pequeñas cosas, por lo cotidiano, y ayudando a descubrir el mundo que nos rodea.

Leer menos
Materias (TEE):
educación artística; creatividad; medios de enseñanza; sensibilidad; imaginación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.