Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cambiar el aula para cambiar el mundo : ¿por qué necesitamos una educación musical?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/193929
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ibáñez Luque, Luis
Date:
2016
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2016, n. 69, octubre-diciembre ; p. 13-18
Abstract:

Se analiza la formación del profesorado de música en las etapas de primaria y secundaria, se comentan las necesidades de la escuela actual para proponer dar un paso más en la dirección de la pedagogía crítica, al incluir como finalidad última la transformación social. Por último, se plantean una serie de propuestas para su reflexión, orientadas a que cada docente construya su propia metodología de aula de acuerdo con la educación musical crítica.

Se analiza la formación del profesorado de música en las etapas de primaria y secundaria, se comentan las necesidades de la escuela actual para proponer dar un paso más en la dirección de la pedagogía crítica, al incluir como finalidad última la transformación social. Por último, se plantean una serie de propuestas para su reflexión, orientadas a que cada docente construya su propia metodología de aula de acuerdo con la educación musical crítica.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; formación de profesores; rol del profesor; pensamiento
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.