Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Hábitos positivos y negativos en el TDAH

URI:
http://hdl.handle.net/11162/192532
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Arrondo Ostiz, Gonzalo; Murillo Gómez, José Ignacio; Bernacer María, Javier
Date:
2019
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2019, n. 501, septiembre ; p. 65-70
Abstract:

Se revisa la relación entre una visión integradora del concepto de hábito y el trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH), a partir de dificultades propias de esta condición para el estudio, la accidentabilidad, la dieta y el ejercicio, o los procesos adictivos. Se propone que muchas consecuencias del TDAH pueden entenderse como una dificultad para la creación y el mantenimiento de hábitos positivos.

Se revisa la relación entre una visión integradora del concepto de hábito y el trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH), a partir de dificultades propias de esta condición para el estudio, la accidentabilidad, la dieta y el ejercicio, o los procesos adictivos. Se propone que muchas consecuencias del TDAH pueden entenderse como una dificultad para la creación y el mantenimiento de hábitos positivos.

Leer menos
Materias (TEE):
hiperactividad; dificultad de aprendizaje; estilo cognitivo; hábito alimentario; hábito de aprendizaje; deporte; desviación
Otras Materias:
Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.