Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El aprendizaje-servicio y la música : una alianza para educar personas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/192199
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Secundaria
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Silió Sáiz, Gonzalo
Date:
2018
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2018, n. 77, octubre-diciembre ; p. 41-44
Abstract:

Se describe como la educación musical ha sufrido un paulatino retroceso en las últimas reformas del sistema educativo, aunque existen evidencias empíricas sobre los efectos positivos del ejercicio y disfrute de la música. Una forma de aprovechar este potencial es a través del aprendizaje-servicio, ya que su idiosincrasia práctica y experimental unida a su impacto comunitario permiten asociar a la música con otras disciplinas.

Se describe como la educación musical ha sufrido un paulatino retroceso en las últimas reformas del sistema educativo, aunque existen evidencias empíricas sobre los efectos positivos del ejercicio y disfrute de la música. Una forma de aprovechar este potencial es a través del aprendizaje-servicio, ya que su idiosincrasia práctica y experimental unida a su impacto comunitario permiten asociar a la música con otras disciplinas.

Leer menos
Materias (TEE):
música; persona de edad; educación social; relación escuela-comunidad
Otras Materias:
aprendizaje-servicio
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.