Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

LOMCE : ¿es posible construir una ciudadanía sin la perspectiva de género?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/189868
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
García Luque, Antonia; Peinado Rodríguez, Matilde
Date:
2015
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2015, n. 80, julio-septiembre ; p. 65-72
Abstract:

Se reflexiona acerca de los métodos y estrategias de enseñanza-aprendizaje que se incorporan al actual sistema educativo para erradicar la pervivencia del androcentrismo, de orden patriarcal, en la transmisión del conocimiento histórico.Se analiza el panorama educativo expuesto a grandes cambios legislativos, la desaparición de los contenidos de género y la perpetuación de los discursos patriarcales en la enseñanza del conocimiento histórico.

Se reflexiona acerca de los métodos y estrategias de enseñanza-aprendizaje que se incorporan al actual sistema educativo para erradicar la pervivencia del androcentrismo, de orden patriarcal, en la transmisión del conocimiento histórico.Se analiza el panorama educativo expuesto a grandes cambios legislativos, la desaparición de los contenidos de género y la perpetuación de los discursos patriarcales en la enseñanza del conocimiento histórico.

Leer menos
Materias (TEE):
historia; diferencia de sexo; enseñanza; aprendizaje; conducta social; movimiento feminista
Otras Materias:
Ley Orgánica 8/2013 para la mejora de la calidad educativa (LOMCE)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.