Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Arqueología, vivencia y comprensión del pasado

URI:
http://hdl.handle.net/11162/189368
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Feliu Torruella, María; Cardona Gómez, Gemma
Date:
2014
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2014, n. 78, octubre-diciembre ; p. 15-25
Abstract:

Se analiza el proceso de aprendizaje de la historia a partir del principio didáctico hands on, mind on, hearts on y la utilización de metodologías activas. Se destaca la importancia de "tocar" la historia para convertirla en fuente y método de conocimiento y así desarrollar habilidades de pensamiento en el alumnado conectando con el pasado, presente y futuro mediante la vivencia sensorial.

Se analiza el proceso de aprendizaje de la historia a partir del principio didáctico hands on, mind on, hearts on y la utilización de metodologías activas. Se destaca la importancia de "tocar" la historia para convertirla en fuente y método de conocimiento y así desarrollar habilidades de pensamiento en el alumnado conectando con el pasado, presente y futuro mediante la vivencia sensorial.

Leer menos
Materias (TEE):
historia; didáctica; arqueología; método de enseñanza; proceso de aprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.