Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los deberes desde la perspectiva de los estudiantes

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187964
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Carreira, Susana; Amado, Nélia María; Quintas, Helena Luisa
Date:
2016
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2016, n. 74 ; p. 47-54
Abstract:

Se analizan las percepciones de los alumnos de secundaria acerca de los deberes o tareas de matemáticas a partir de los datos recogidos de los estudiantes portugueses que participan en un proyecto internacional que implica a España, Noruega, Portugal y Turquía. Los resultados que se presentan revelan algunas diferencias interesantes entre lo que los estudiantes esperan de la tarea, la función asignada a ella, y lo que creen que son las intenciones de los maestros al proponer la tarea.

Se analizan las percepciones de los alumnos de secundaria acerca de los deberes o tareas de matemáticas a partir de los datos recogidos de los estudiantes portugueses que participan en un proyecto internacional que implica a España, Noruega, Portugal y Turquía. Los resultados que se presentan revelan algunas diferencias interesantes entre lo que los estudiantes esperan de la tarea, la función asignada a ella, y lo que creen que son las intenciones de los maestros al proponer la tarea.

Leer menos
Materias (TEE):
investigación educativa; matemáticas; deberes; expectativa; opinión; alumno
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.