Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Del lenguaje aritmético al algebraico : errores y dificultades

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187945
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fuentes Gil, Inmaculada
Date:
2016
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2016, n. 73 ; p. 38-44
Abstract:

El lenguaje algebraico se estructura mediante un sistema muy similar al del lenguaje aritmético, pero al introducir el uso de letras como variables numéricas aparecen dificultades de aprendizaje que inducen a ciertos errores. Por ello, aquí se abordan algunos de estos errores que tienen su origen en los conocimientos previos de los estudiantes sobre el lenguaje aritmético.

El lenguaje algebraico se estructura mediante un sistema muy similar al del lenguaje aritmético, pero al introducir el uso de letras como variables numéricas aparecen dificultades de aprendizaje que inducen a ciertos errores. Por ello, aquí se abordan algunos de estos errores que tienen su origen en los conocimientos previos de los estudiantes sobre el lenguaje aritmético.

Leer menos
Materias (TEE):
aritmética; álgebra; didáctica; conocimiento previo; error; dificultad de aprendizaje
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.