Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La creación de un clima positivo en el aula de educación física : una visión general

URI:
http://hdl.handle.net/11162/180705
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pascual Baños, María del Carmen
Date:
2011
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2011, n. 35, enero-febrero-marzo ; p. 61-67
Abstract:

Se realiza una aproximación al concepto clima de aula en educación física y se proporciona una visión general de los diferentes tipos de clima: social, organizativo y motivacional. Los elementos fundamentales de éstos pueden contribuir a la creación de un clima positivo en el aula de educación física. Los ejemplos prácticos que se presentan pueden ser ilustrativos de cara al fomento del clima positivo al que hemos hecho mención.

Se realiza una aproximación al concepto clima de aula en educación física y se proporciona una visión general de los diferentes tipos de clima: social, organizativo y motivacional. Los elementos fundamentales de éstos pueden contribuir a la creación de un clima positivo en el aula de educación física. Los ejemplos prácticos que se presentan pueden ser ilustrativos de cara al fomento del clima positivo al que hemos hecho mención.

Leer menos
Materias (TEE):
clima de la clase; ambiente escolar; educación física; formación de profesores; proceso de aprendizaje; enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.