Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Necessitats educatives de l'alumnat d'incorporació tardana a l'educació secundària obligatòria : orientacions i propostes

URI:
http://hdl.handle.net/11162/16157
Full text:
http://www.xtec.es/sgfp/llicenci ...
View/Open
07200410042.pdf (285.3Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Innovación
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Montón Sales, María José
Date:
2002
Abstract:

Aborda una serie de cuestiones relacionadas con la escolarización del alumnado inmigrante que presenta más dificultades para incorporarse a nuestro sistema educativo. Se plantean algunas estrategias para adaptar el currículum a las clases ordinarias. Estudia y valora experiencias relevantes llevadas a cabo en centros educativos de Cataluña, otras Comunidades Autónomas y de países de la Unión Europea y de América del Norte, que tienen ya una cierta tradición en la escolarización del alumnado inmigrante.

Aborda una serie de cuestiones relacionadas con la escolarización del alumnado inmigrante que presenta más dificultades para incorporarse a nuestro sistema educativo. Se plantean algunas estrategias para adaptar el currículum a las clases ordinarias. Estudia y valora experiencias relevantes llevadas a cabo en centros educativos de Cataluña, otras Comunidades Autónomas y de países de la Unión Europea y de América del Norte, que tienen ya una cierta tradición en la escolarización del alumnado inmigrante.

Leer menos
Materias (TEE):
educación inter-cultural; hijo de extranjero; didáctica; metodología; integración escolar
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.