Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El debate entre teoría-praxis en Ciencias de la Educación y su repercusión en Pedagogía Social

URI:
http://hdl.handle.net/11162/153069
View/Open
debate_teoriapraxis_ciencias.pdf (6.569Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sáez Carreras, Juan
Date:
1988
Published in:
Revista de pedagogía social. 1988, n. 3, 1ª época ; p. 9-47
Abstract:

La pedagogía social como campo de conocimiento teórico y práctico de la educación está despertando un interés creciente. En este contexto es de esperar que el debate sobre la relación entre la teoría y la praxis educativa que se desarrolla en el contexto general de las ciencias de la educación influya decisoriamente en él. Se exploran algunas de las posibilidades que a nivel general se extraen de este debate.

La pedagogía social como campo de conocimiento teórico y práctico de la educación está despertando un interés creciente. En este contexto es de esperar que el debate sobre la relación entre la teoría y la praxis educativa que se desarrolla en el contexto general de las ciencias de la educación influya decisoriamente en él. Se exploran algunas de las posibilidades que a nivel general se extraen de este debate.

Leer menos
Materias (TEE):
educación social; teoría de la educación; práctica pedagógica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.