Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El poder de la argumentación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/148863
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Guàrdia Garcia, Anna Maria
Date:
2016
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. 2016, Año XXII, n. 73 ; p. 57-63
Abstract:

Se presenta una experiencia con la que se pretende enseñar a argumentar a los alumnos como una forma de éxito comunicativo y social. La experiencia tiene un cuadruple objetivo: reflexionar sobre cómo se enseña lengua, comprobar que la expresión escrita es un recurso óptimo para el aprendizaje de una lengua, que las secuencias didácticas son útiles como estrategia didáctica y que el texto argumentativo tiene un poder social potente

Se presenta una experiencia con la que se pretende enseñar a argumentar a los alumnos como una forma de éxito comunicativo y social. La experiencia tiene un cuadruple objetivo: reflexionar sobre cómo se enseña lengua, comprobar que la expresión escrita es un recurso óptimo para el aprendizaje de una lengua, que las secuencias didácticas son útiles como estrategia didáctica y que el texto argumentativo tiene un poder social potente

Leer menos
Materias (TEE):
argumentación; expresión escrita; composición
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.