Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cómo motivar la asignatura de Matemáticas en las carreras de ciencias sociales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13701
Full text:
http://revistasuma.es/revistas/4 ...
View/Open
005-009.pdf (1.737Mb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Corcho Sánchez, Pedro Antonio; Corcho Sánchez, Paula Inmaculada
Date:
2002
Published in:
Suma. 2002, n. 41, noviembre ; p. 5-9
Abstract:

Presentación de un seminario realizado en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad de Extremadura previo al comienzo de las clases de la asignatura de Matemáticas. Tiene como finalidad dar una visión general de por qué se han de estudiar las matemáticas, es decir, entender su aplicación por parte de los alumnos en la economía de hoy en día.

Presentación de un seminario realizado en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad de Extremadura previo al comienzo de las clases de la asignatura de Matemáticas. Tiene como finalidad dar una visión general de por qué se han de estudiar las matemáticas, es decir, entender su aplicación por parte de los alumnos en la economía de hoy en día.

Leer menos
Materias (TEE):
motivación para los estudios; matemáticas aplicadas; estudios económicos; estudios universitarios; ciencias sociales
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.