Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

L'aprenentatge de la llengua àrab a Catalunya. 'El aprendizaje de la lengua árabe en Cataluña'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/12711
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Brossa, Maribel
Date:
2005
Published in:
Guix. 2005, n. 311 , enero ; p. 26-30
Abstract:

Desde hace más de quince años, la fundación Bayt al-thaqafa imparte clases de lengua y cultura árabes en diferentes centros educativos de Cataluña en horario extraescolar. Esta idea pionera de enseñar la lengua y la cultura propias a los niños de origen árabe salió de la convicción que integrar no significa absorber el colectivo minoritario en la sociedad dominante, sino el enriquecimiento mutuo desde un óptica intercultural.

Desde hace más de quince años, la fundación Bayt al-thaqafa imparte clases de lengua y cultura árabes en diferentes centros educativos de Cataluña en horario extraescolar. Esta idea pionera de enseñar la lengua y la cultura propias a los niños de origen árabe salió de la convicción que integrar no significa absorber el colectivo minoritario en la sociedad dominante, sino el enriquecimiento mutuo desde un óptica intercultural.

Leer menos
Materias (TEE):
lengua árabe; lengua materna; lenguas extranjeras; integración cultural; alumno extranjero; hijo de extranjero; relación escuela-comunidad; experiencia pedagógica; aprendizaje de lenguas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.