Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Xarxes socials i ensenyament de les llengues, un binomi possible?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/115727
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Campos, Adela; González Mendizábal, Irene; Pérez Gómez, María del Mar
Date:
2015
Published in:
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura. 2015, n. 67, octubre-noviembre-diciembre ; 9-15
Abstract:

Las redes sociales se han convertido en omnipresentes y están modificando muchas de las características de las relaciones interpersonales. La enseñanza de las lenguas no puede quedar al margen y debe incorporar a las actividades de enseñanza-aprendizaje. Esta incorporación debe tener en cuenta que las redes generan escenarios nuevos y formas comunicativas nuevas, y esto requiere planteamientos metodológicos que les proporcionen sentido y propuestas claras de evaluación.

Las redes sociales se han convertido en omnipresentes y están modificando muchas de las características de las relaciones interpersonales. La enseñanza de las lenguas no puede quedar al margen y debe incorporar a las actividades de enseñanza-aprendizaje. Esta incorporación debe tener en cuenta que las redes generan escenarios nuevos y formas comunicativas nuevas, y esto requiere planteamientos metodológicos que les proporcionen sentido y propuestas claras de evaluación.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza de lenguas; medios de comunicación de masas; nuevas tecnologías; evaluación
Otras Materias:
red social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.