Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprendizaje de conceptos geométricos a través de visualizaciones

URI:
http://hdl.handle.net/11162/111726
Full text:
https://aiem.es/article/view/394 ...
View/Open
aiem-7-5.pdf (923.1Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ortega del Rincón, Tomás; Pecharromán Gómez, Cristina
Date:
2015
Published in:
Avances de investigación en educación matemática. 2015, n. 7 ; p. 95-117
Abstract:

Se presenta una investigación sobre el aprendizaje de varias definiciones de Geometría por parte de los alumnos del Grado de Educación Primaria. El aprendizaje tiene lugar por el reconocimiento del concepto a través de su representación gráfica y de su representación verbal (definición). Se concluye que los alumnos tienen serias dificultades en la adquisición de estos conceptos y, en suma, del lenguaje matemático y en la adquisición de las competencias implícitas

Se presenta una investigación sobre el aprendizaje de varias definiciones de Geometría por parte de los alumnos del Grado de Educación Primaria. El aprendizaje tiene lugar por el reconocimiento del concepto a través de su representación gráfica y de su representación verbal (definición). Se concluye que los alumnos tienen serias dificultades en la adquisición de estos conceptos y, en suma, del lenguaje matemático y en la adquisición de las competencias implícitas

Leer menos
Materias (TEE):
formación del concepto; geometría; estudiante para profesor
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.